Hvad er et Mediebureau?

Hvad laver man egentligt på et mediebureau?

Mediebureauet er det første og sidste led i kæden af markedsføring.

Vi står for den strategiske planlægningen af selve kampagnen, håndtering af kommunikationen, samt eksekveringen af selve kampagnen.

Det er håndteringen af hele kampagnen fra start til slut der håndteres fra mediebureauets side. Det kreative arbejde kommer oftest fra reklamebureauet, der har udviklet budskab og det content der skal bruges til markedsføringen.

Du skal altså have det strategiske overblik, være god med tal og gode analyserende evner.

Markedsføring

Verden bliver mere og mere digital og det gælder om at være på det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt. I den digitale afdeling skal du hjælpe kunderne med strategisk udvælgelse af de rigtige digitale medier til målgruppen, opsætning af tracking til kampagnerne, samt evaluere på resultatet af kampagnen.

Selvom der er rigtigt meget der er digitalt nu til dags, så findes der stadig TV reklamer og trykte reklamer. Hertil er der selvfølgeligt også afdelinger i huset. Her ligges der strategier for hvor og hvornår reklamerne skal køres eller trykkes, og derefter købes pladserne ind.

Events

Det er ikke altid nok med traditionel markedsføring. Nogle gange skal der tænkes ud af boksen, og laves noget opsigtsvækkende og anderledes. Derfor er der et activions team der arbejder med events for kunderne i huset. Her bliver der arbejdet kreativt med kundernes brands, hvor der ofte kommer mange kreative måde at få markedsført kunden på.

Optimering

Meget af arbejdet i et mediebureau går ud på at få optimeret kundernes kampagner bedst muligt. Der skal hele tiden overvejes om den måde tingene gøres på er den rette i forhold til dem målgruppe der er og de KPI’er der er sat for kampagnen. Derudover bliver der arbejdet meget på kundernes egne hjemmesider, hvor der arbejdes på SEO, optimering af deres online online banner kampagner. Der bliver altså arbejdet meget på det bagvedliggende og usynlige for kunderne, men som skal laves for at de får mest muligt ud af de penge de bruger på markedsføringen.

Specialisterne

I GroupM er der nogle specialiststillinger. Disse specialister hjælper kunderne med at få det bedst mulige resultat ud få det område de sidder i. Der er native advertising specialister og Programmatic specialister. Begge teams sidder konstant og arbejder på at udvikle sig, så kunderne altid er et skridt foran ved at bruge dem, fremfor et konkurrende brand.

GroupM Denmark

Kristen Bernikows Gade 1

1105 København K

Følg med i hvad vi laver!

GroupM Denmark

Europaplads 2, 3. sal

8000 Aarhus C